Соціологічне опитування в одномандатному (мажоритарному) виборчому окрузі

Окремим напрямком соціологічних досліджень є анкетне опитування для вимірювання електоральних настроїв в одномандатному (мажоритарному) виборчому окрузі.

За чинним законодавством вибори в парламент України проходять за змішаною виборчою системою, яка включає в себе пропорційну (вибори за партійними списками) і мажоритарну (вибори в одномандатних мажоритарних округах) системи.

У 2019 році вибори мають відбутися в 225-ти мажоритарних округах, їх межі та кількість можуть бути змінені у зв’язку з неможливістю проведення виборів в мажоритарних округах на тимчасово окупованих територіях.

Стандартний одномандатний (мажоритарний) округ нараховує 180 тисяч виборців. Ця цифра може коливатися в залежності від округу в межах 20-30 тисяч виборців. Мажоритарний округ може знаходиться, як в межах одного міста, так і охоплювати кілька міст і районів області. Деякі мажоритарні округи розташовуються на території до 200 кілометрів.

Для чого потрібні соцопитування в одномандантному мажоритарному окрузі?

Перш ніж розпочати виборчу кампанію кандидат-мажоритарник вивчає ситуацію на окрузі. Об’єктом вивчення є визначення електоральних настроїв виборців в одномандатному окрузі. Для цих цілей проводиться кількісне соціологічне дослідження, а саме анкетне опитування. Основними завданнями даного опитування є:

  1. Визначити рівень довіри виборців до чинного депутата Верховної Ради від мажоритарного округу, його впізнаваність і оцінку роботи.
  2. Виміряти рейтинг і «антирейтинг» основних кандидатів і політичних партій по мажоритарному округу.
  3. Визначити електоральні вподобання мешканців округу на виборах Президента України та до Верховної Ради України.
  4. Визначити партійні уподобання виборців округу для висунення кандидата.
  5. Скласти портрет виборця кандидата по демографічному, соціальному і поведінковому факторам, визначити основні мотиваційні маркери виборця.
  6. Визначити потенційну електоральну нішу кандидата.
  7. Скласти портрет виборця основних конкурентів кандидата по демографічному, соціальному і поведінковому факторам.
  8. Визначити основні мотиваційні маркери виборців конкурентів.
  9. Скласти портрет виборця, який ще не визначився, за демографічними, соціальними і поведінковими факторами, виявити основні мотиваційні маркери виборця, який не визначився.
  10. Визначити «перетікання» електорату основних кандидатів на виборчому окрузі.
  11. Визначити задоволеність населення своїм соціальним статусом.
  12. Визначити протестний потенціал серед населення округу.

Це базовий список завдань для кандидата, який хоче добре знати округ і його проблематику. Таке дослідження служить для виміру рейтингу основних кандидатів, складання портрету виборця, відстеження електоральної динаміки.

Дане дослідження може бути доповнено найрізноманітнішими завданнями щодо виявлення проблематики жителів локальних територій, визначення основних каналів комунікації з виборцем, виявлення лідерів думок, оцінки роботи різних служб і організацій, проведених заходів, очікувань виборців і багатьох інших проблем.

Анкета, вибірка і вартість соціологічного опитування в мажоритарному окрузі

Стандартна анкета для опитування в одномандатному мажоритарному окрузі містить від 15 до 30 питань, в окремих випадках може включати до 50 питань.

Оптимальною для одномандатного округу в 180 000 виборців є вибірка в 1200 респондентів. Статево-вікова квотна вибірка в 1200 респондентів дозволяє отримати результат з погрішністю до 5%, що є прийнятним показником. Якщо необхідні більш точні результати, можна збільшити вибірку до 2000 респондентів, що дозволить знизити похибку до 3%.

Ціна однієї анкети залежить від кількості питань, географії дослідження і термінів його проведення. Діапазон цін коливається від $3 до $6 за анкету. Так наприклад, дослідження в одному окрузі зі стандартною анкетою в 15 питань і вибіркою в 1200 респондентів обійдеться замовнику в $3500-6000.

Якщо запитань більше, округ розташований на великій території і замовлення термінове, то ціна може збільшуватися залежно від цих чинників.

Замовити проведення соціологічного опитування в будь-якому мажоритарному окрузі України можна зв’язавшись з нами по телефону, або по e-mail.