Проведення фокус-груп – поширений метод соціальних і маркетингових досліджень.
Що таке фокус-група?
Фокус-група – це якісний метод дослідження, який дозволяє отримати відгук респондентів про концепцію, продукт, послугу або маркетингову кампанію. Специально навчений модератор веде 30-120-хвилинне обговорення в групі, призначеної для збору корисної інформації.
Зазвичай в фокус-групах беруть участь від 6 до 15 осіб, які відповідають на попередньо узгоджені з замовником питання (тематичний гайд або сценарій фокус-групи).
Під час проведення фокус-групи модератор ставить ряд питань, покликаних отримати уявлення про те, як група відноситься до будь-якої проблеми, розглядає бренд, продукт і пов’язані з ним зображення, гасла, концепції або символи.
В якості репрезентативної вибірки фокус-група може надавати корисну інформацію, яку розділяє ширша цільова аудиторія.
Модератори фокус-груп задають питання таким чином, аби учасники групи максимально повно ділилися інформацією про предмет дослідження.
Переваги фокус-груп
Метод фокус-груп корисний тим, що дозволяє отримати нові дані і результати, завдяки тому, що відбувається відкритий зворотний зв’язок, а не порівняння потенційних результатів, як в кількісному методі дослідження.
Фокус-група також дозволяє споживачам виражати ясні ідеї і ділитися почуттями, які зазвичай не відображаються в анкетному опитуванні.
Завдяки відкритій бесіді між членами групи обговорення проблеми або продукту вільніші. Також респонденти можуть використовувати коментарі інших учасників, щоб висловити свою думку.
Мета фокус-групи полягає не в досягненні консенсусу або прийнятті рішення. Фокус-групи призначені для виявлення почуттів, сприйняття і мислення респондентів про конкретну проблему, продукт, послугу або рішення.
Таким чином фокус-групи використовують метод збору якісних даних. Як і в динаміці реального життя, учасники можуть взаємодіяти, впливати і піддаватися впливу.
Участь у фокус-групах
Учасники фокус-груп відбираються в залежності від мети соціологічного або маркетингового дослідження. Найчастіше замовники зацікавлені в квотній статево-віковій вибірці, яка відображає населення конкретної території.
Поширеною практикою для проведення фокус-груп є використання цільової вибірки (наприклад, працівники конкретного підприємства).
Учасники фокус-груп зазвичай залучаються за гроші.
Фокус групи проводяться в спеціально обладнаних приміщеннях, де є всі технічні засоби для запису і моніторингу фокус-групових інтерв’ю.
“Центр прикладних досліджень” має досвід проведення більш ніж 100 фокусованих групових інтерв’ю в різних містах України (м. Київ, м. Вінниця, м. Одеса, м. Ужгород, м. Івано-Франківськ, м. Львів, м. Луцьк, м. Рівне, м. Суми, м. Чернігів, м. Кропивницький, м. Дніпро, м. Харків, м. Херсон, м. Черкаси та інші).
“Центр прикладних досліджень” пропонує також таку послугу як фокус-група онлайн – з трансляцією для замовника (через Zoom або веб-камеру). Перевага цього методу – охоплення аудиторій в різних географічних зонах та можливість миттєво поширювати інформацію. Замовник може контролювати перебіг дослідження і надсилати підказки модератору.
Дізнатися вартість фокус-групового дослідження та замовити проведення фокус-груп Ви можете зателефонувавши нам, або надіславши листа на електронну скриньку.