Політична кампанія в Facebook (політичний SMM)

Політичне просування в Facebook (політичний SMM, смм) в останні місяці перетворилося на  важливу складову діяльності штабів українських політиків.

Після заборони російської соціальної мережі “Вконтакте” в українському сегменті Фейсбук щомісячну активність проявляє як мінімум 14 млн. українців віком 18 років та старше.

Фейсбук є ресурсом отримання інформації високого рівня довіри (думка друзів, однодумців, особисто скомпонована новинна стрічка). Фейсбук ідеально підходить для політичного орієнтування аудиторії без чітко визначених політичних поглядів.

Соціальна мережа Facebook дозволяє проводити цільові рекламні кампанії, спрямовані саме на певну аудиторію в залежності від демографічних, географічних критеріїв, а також особистісних характеристик.

Аудиторія мережі Фейсбук (Facebook) – кількість користувачів в Україні

Станом на 1 жовтня 2018 року кількість Фейсбук-користувачів в Україні складає близько 10-15 млн. осіб (за даними самої мережі, яка оцінює кількість активних користувачів в місяць). З них – 59% – жінки, і 41% – чоловіки.

Київ – 2 – 2,5 млн.
Одеса – 500 – 600 тис.
Харків – 500 – 600 тис.
Львів – 350 – 400 тис.
Дніпро – 350 – 400 тис.
Вінниця – 200 – 250 тис.
Миколаїв – 150 – 200 тис.
Кривий Ріг – 150-200 тис.
Полтава – 100-150 тис.
Черкаси – 100 – 150 тис.

Цільові аудиторії в мережі Фейсбук (Facebook) для політичних кампаній

Фейсбук дозволяє максимально точно визначити мотивацію необхідної аудиторії, враховуючи переваги і інтереси, які визначають проблеми і питання, які її цікавлять. Таким чином, можна виділити конкретні групи для таргетированной реклами, які враховують особистісні особливості, мотиви поведінки, життєві цінності, поведінкові установки і навіть віросповідання.

Компанія «Центр прикладних досліджень» виділила чотири основні категорії аудиторій, притаманних українському Фейсбук-сегменту:

Орієнтовані на конфлікт (близько 20% аудиторії)
Орієнтовані на потреби (близько 15% аудиторії)
Орієнтовані на розваги і отримання задоволень (близько 40% аудиторії)
Орієнтовані на духовні цінності (близько 25% аудиторії)

Будь-який кандидат може найбільш ефективно доносити меседжі для максимум двох категорій. Розширення електоральної бази відбувається за рахунок таргетування додаткової аудиторії і підтримки уваги основної аудиторії.

Послуги “Центру прикладних досліджень” по веденню політичної кампанії в Фейсбук (Facebook)

  1. Аналіз і сегментація Фейсбук-аудиторії на певній території, створення профілів виборців (збір інформації про демографію, інтереси, матеріальний статус, політичні уподобання, канали комунікації, мотивацію для голосування) потенційних виборців для таргетування меседжів.
  2. Написання і підготовка меседжів для сегментованих аудиторій.
  3. Створення мережі коментаторів і розповсюджувачів інформації про кандидата і політичної сили.
  4. Створення каналів комунікації з сегментованою аудиторією (Facebook-таргетування, e-mail розсилка, повідомлення в месенджерах, поширення відео-контенту).
  5. Збір масиву інформації про користувачів для наповнення системи big data на певній території, визначення та робота з активістами.
  6. Створення і використання бази мобільних телефонів та електронних адрес потенційних виборців і прив’язаних до них акаунтів в Фейсбук, Вайбер і інших месенджерів.
  7. Ведення кампанії в соціальних мережах для мобілізації, агітації або демотивації (потенційний електорат політичної сили-опонента) виборців, які не визначилися.
  8. Просування сторінки в Facebook в різних містах України (м. Київ, м. Вінниця, м. Одеса, м. Ужгород, м. Івано-Франківськ, м. Львів, м. Луцьк, м. Чернігів, м. Кропивницький, м. Дніпро, м. Харків, м. Херсон, м. Черкаси, м. Маріуполь та інші).

Результати, які можна досягти при використанні Фейсбук (Facebook) для політичних кампаній

Охоплення сегментованої за визначеними профілями аудиторії на певному окрузі складе 30-50% від потенційних виборців. Така кампанія підвищить впізнаваність кандидата і партії в інтернеті, приверне потенційних прихильників, збільшить кількість підписників сторінки кандидата, створить позитивний імідж.

7-10% від цієї аудиторії – здійснять дію в Фейсбук (лайк, шер, коментарі). Дані цих людей потім стануть основою для розширеної рекламної кампанії на основі big-data (look-a-like аудиторій).

За результами місячної компанії визначаються прихильники кандидата і партії, на яких потім ведеться кампанія з ретаргатінгу для отримання голосів на виборах.