Проведення фокус-груп

Фокус-група – поширений метод якісних соціальних і маркетингових досліджень.

Фокус група дає цілісне уявлення про те, що думають респонденти, дозволяє отримати глибоке розуміння досліджуваних явищ. У порівнянні з іншими методами соціологічних і маркетингових досліджень, фокус групи мають ряд відмінностей. Анкетне опитування дозволяє отримати відповіді, переважно лише на закриті питання, які можуть обмежувати зворотний зв’язок. А метод отримання більш докладної інформації – глибинні інтерв’ю може бути дорогим пропозицією, яка перевищує доступні ресурси.

Зазвичай в фокус-групах беруть участь від 8 до 15 осіб, які протягом 1,5-2 годин відповідають на попередньо узгоджені з замовником питання (тематичний гайд).

Під час проведення фокус-групи модератор ставить ряд питань, покликаних отримати уявлення про те, як група відноситься до будь-якої проблеми, розглядає бренд, продукт і пов’язані з ним зображення, гасла, концепції або символи. В якості репрезентативної вибірки фокус-група може надавати корисну інформацію, яку розділяє ширша цільова аудиторія. Модератори фокус-груп задають питання таким чином, щоб члени групи відповідали чесно і відверто.

Переваги фокус-груп

Метод фокус-груп корисний тим, що дозволяє отримати нові дані і результати, завдяки тому, що дослідник має відкритий зворотний зв’язок, а не порівняння потенційних результатів, як в кількісному методі дослідження. Фокус-група також дозволяє споживачам виражати ясні ідеї і ділитися почуттями, які зазвичай не відображаються в кількісному огляді або паперовому тесті. Завдяки відкритій бесіді між членами групи обговорення проблеми або продукту вільніші. Також респонденти можуть використовувати коментарі інших учасників, щоб висловити свою думку.

Мета фокус-групи полягає не в досягненні консенсусу або прийнятті рішення. Фокус-групи призначені для виявлення почуттів, сприйняття і мислення респондентів про конкретну проблему, продукт, послугу або рішення. Таким чином фокус-групи використовують метод збору якісних даних. Як і в динаміці реального життя, учасники можуть взаємодіяти, впливати і піддаватися впливу.

Участь у фокус-групах

Учасники фокус-груп відбираються в залежності від мети соціологічного або маркетингового дослідження. Найчастіше замовники зацікавлені в квотній статево-віковій вибірці, яка відображає населення конкретної території. Поширеною практикою для проведення фокус-груп є використання цільової вибірки для обговорення конкретної проблеми.

Учасники фокус-груп зазвичай залучаються за гроші. Платні фокус групи проводяться в спеціально обладнаних приміщеннях, де є всі технічні засоби для запису і моніторингу фокус-групових інтерв’ю. Для жителів великих міст, таких як Київ, Харків, Дніпро, Одеса або Львів, участь в фокус-групах може розглядатися як підробіток, або навіть варіант роботи. Компанії, які проводять соціологічні опитування, в тому числі фокус групи за гроші, викладають свої пропозиції розділі «Вакансії» на таких сайтах як “OLX”, або на власних веб-сторінках.

“Центр прикладних досліджень” має досвід проведення більш ніж 100 фокусованих групових інтерв’ю в різних містах України (м. Київ, м. Вінниця, м. Одеса, м. Ужгород, м. Івано-Франківськ, м. Львів, м. Луцьк, м. Чернігів, м. Кропивницький, м. Дніпро, м. Харків, м. Херсон, м. Черкаси, м. Маріуполь та інші).

Дослідники компанії є досвідченими модераторами, що володіють необхідними техніками для отримання всеосяжних даних від респондентів.

“Центр прикладних досліджень” пропонує також таку послуга як фокус-група онлайн – з трансляцією для замовника через веб-камеру. Перевага цього методу – охоплення аудиторій в різних географічних зонах та можливість миттєво поширювати інформацію. Замовник може контролювати перебіг дослідження і надсилати підказки модератору.

Дізнатися вартість фокус-групового дослідження та замовити проведення фокус-груп Ви можете зателефонувавши нам, або надіславши листа на електронну скриньку.