Онлайн-опитування

Онлайн дослідження

Онлайн-опитування (CAWI) це кількісний метод збору інформації, найсучасніший спосіб отримання і обробки даних. Основними плюсами онлайн-дослідження є швидкість отримання даних і низька в порівнянні з традиційними техніками ціна.

Опитування онлайн, або CAWI Computer Assisted Web Interviewing, застосовується в дослідженнях ринку, політичних і соціально-економічних дослідженнях. Особливо актуальними онлайн опитування стали в період карантину та введення обмежень, пов’язаних з пандемією вірусу COVID-19.

Плюси і мінуси онлайн-досліджень

У порівнянні з анкетними опитуванням респондентів поквартирно або на вулицях, онлайн-опитування, відрізняється меншою точністю даних, так як складніше підібрати репрезентативну вибірку відповідну для опитування. Не всі категорії населення мають доступ в Інтернет і мають можливість заповнити анкету онлайн (в першу чергу це стосується старшого покоління 60+, так само жителів сільських територій).

Проте, онлайн-дослідження є ефективним інструментом для відстеження тенденцій розвитку ринку, динаміки зміни настроїв клієнтів, зміни поведінкових характеристик населення та інших факторів.

Онлайн-опитування добре підходять для галузевих досліджень. Наприклад опитувань представників бізнесу міста Києва, або представників інших соціальних груп з чіткими характеристиками які є активними користувачами мережі Інтернет. Також цей метод добре підходить для експертних опитувань.

У суспільно-політичних дослідженнях, особливо при вимірюванні рейтингів кандидатів, краще використовувати традиційне (face-to-face) опитування. Онлайн- і телефонні опитування (CATI) є недостатньо точними методами для виміру рейтингів, де розрив між конкурентами може становити лише кілька відсотків. Обмеженість бази респондентів, при таких опитуваннях, може привести до значного викривлення результатів.

Способи проведення онлайн-опитувань

Існує кілька методів проведення опитувань в Інтернеті:

1. Опитування з використанням власної бази респондентів. Консалтингова компанія “Центр прикладних досліджень” володіє широкою базою контактів українських політиків, журналістів, експертів, представників бізнесу в різних секторах економіки, мешканців Києва та інших великих міст.

2. Розсилка форм опитування існуючій клієнтській базі замовника – цей спосіб дозволяє швидко і максимально точно отримати оперативну інформацію від цільової аудиторії.

3. Підбір респондентів в соціальних мережах і месенджерах (Фейсбук, Вайбер і ін.). Такий спосіб дозволяє максимально репрезентативно провести опитування в певній географічній локації, серед певної статево-віковою категорії, представників окремих професій, людей об’єднаних спільними інтересами. SMM-спеціалісти “Центру прикладних досліджень” знайдуть відповідну для Вашої завдання аудиторію (тільки в Україні Фейсбуком користується близько 19 млн осіб) і проведуть опитування серед максимально репрезентативної вибірки.

4. Опитування за допомогою мобільного додатку, встановленого на смартфонах респондентів. Даний спосіб дозволяє відправляти анкети з опитуваннями певним демографічним і соціальним групам. Найчастіше подібні онлайн-опитування проводяться за гроші або бонуси – учасники отримують винагороду або, наприклад, поповнення рахунку мобільного телефону.

Онлайн опитування – це сучасний і затребуваний спосіб проведення соціологічних і маркетингових досліджень, який набуває все більшої популярності. Він не завжди здатний замінити традиційне анкетне опитування з точки зору репрезентативності даних, але добре підходить для вирішення певних завдань.

Фахівці “Центру прикладних досліджень” допоможуть вам підібрати оптимальний варіант опитування виходячи з Ваших завдань і отримати максимально достовірну інформацію в найкоротші терміни за оптимальною ціною.

Заповнити бриф для дослідження: