Соціологічне опитування на місцевих виборах 2020 р.

Соцопрос местные выборы

Напередодні місцевих виборів 2020 р. в Україні соціологічні опитування (анкетування і фокус-групи) стають важливим інструментом для вимірювання електоральних настроїв населення.

Соціальні опитування перед місцевими виборами в окремо взятому місті, ОТГ або області надають важливу інформацію про проблеми регіону та шляхи їх вирішення.

Завдяки анкетному опитуванню населення можна об’єктивно оцінити ефективність роботи мера, губернатора, голови ОТГ, керівників комунальних служб, силових відомств та ін.

Більш детальну інформацію про те, наскільки населення задоволене рівнем розвитку території і що хотіли б змінити в кращу сторону можна отримати за допомогою фокус-групових інтерв’ю.

Соцопитування дозволяє оцінити рівень довіри до конкретного місцевого політика, управлінця або громадського діяча, виявити неформальних лідерів думок, отримати детальну інформацію щодо того, що очікують жителі від мера, глави ОТГ або депутата місцевої ради.

Для чого потрібні соцопитування на місцевих виборах?

Перш ніж розпочати виборчу кампанію політичні партії, кандидати у мери чи депутати місцевих рад вивчають ситуацію на окрузі. Об’єктом вивчення є визначення електоральних настроїв виборців.

Для цього необхідно провести кількісне і якісне соціологічне дослідження, а саме анкетне опитування і фокус-групи. Основними завданнями є:

1. Визначити рівень довіри виборців до діючого мера, депутатів місцевої ради, їх впізнаваність і оцінку роботи.

2. Виміряти рейтинг і «антирейтинг» основних кандидатів та політичних партій.

3. Визначити електоральні настрої мешканців міста / області / ОТГ на виборах Президента України та до Верховної Ради України.

4. Визначити партійні уподобання виборців міста / області / ОТГ для висунення кандидата.

5. Скласти портрет виборця кандидата по демографічному, соціальному і поведінковому факторам, визначити основні мотиваційні маркери виборця.

6. Визначити потенційну електоральну нішу кандидата.

7. Скласти портрет виборця основних конкурентів кандидата по демографічному, соціальному і поведінковому факторам.

8. Визначити основні мотиваційні маркери виборців конкурентів.

9. Скласти портрет виборця, який ще не визначився, за демографічною, соціальною і поведінковою ознаками.

10. Визначити «перетікання» електорату основних кандидатів на виборчому окрузі.

11. Визначити задоволеність населення своїм соціальним статусом.

12. Визначити протестний потенціал серед населення округу.

13. Оцінити роботу комунальних структур міста/ОТГ.

14. Виявити проблемні місця і шляхи їх вирішення.

15. Визначити основні чинники, які можуть вплинути на вибір виборця.

Вибірка соцопитування для місцевих виборів: скільки потрібно опитати респондентів?

Вибірка соціологічного опитування на місцевих виборах залежить від розміру населеного пункту.

В Україні на сьогоднішній день налічується 5 міст, які умовно можна віднести до “мільйонників”. Столиця, місто Київ, налічує близько 3-4 млн мешканців. Харків, Одеса, Дніпро і Львів – близько 1 млн мешканців.

Оптимальною вибіркою для міста-мільйонника є статево-вікова квотна вибірка у 2000 респондентів. Така вибірка з точністю до 3% дозволяє визначити рейтинг політичної партії, політика, проблеми, що хвилюють громадян і їх головні очікування від мера чи депутата.

Для міста з населенням до 500 тис. осіб (більшість обласних центрів, а також Кривий Ріг і Маріуполь) достатньо статево-вікової квотної вибірки в 1000 осіб.

Для міст з населенням до 100 тис. осіб, достатньо опитати 500 респондентів. Менше опитувати не рекомендується, бо отримані дані можуть мати високу похибку.

Для фокус-групових інтерв’ю рекомендується провести, як мінімум, дві групи по 8-15 респондентів (контрольна та перевірочна групи).

ЗАМОВИТИ. Політична кампанія в Facebook (політичний SMM)

Система місцевих виборів в Україні

З 1 січня 2020 року в Україні набув чинності новий Виборчий кодекс, згідно з яким місцеві вибори будуть здійснюватися за наступними правилами:

Вибори депутатів сільської, селищної ради, міської ради (міста з кількістю виборців до 90 тис. осіб), районної у місті ради проводяться за системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах, на які поділяється територія населеного пункту або ОТГ, територія району в місті. У кожному окрузі може бути обрано не менше двох і не більше чотирьох депутатів.

Вибори депутатів районної ради проводяться за системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах.

Вибори депутатів до обласних і міських (міста з кількістю виборців 90 тис. і більше осіб) рад проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками у багатомандатних виборчих округах.

Вибори сільського, селищного, міського (міста з кількістю виборців до 90 тис. осіб) голови проводяться за виборчою системою відносної більшості.

Вибори міського (міста з кількість виборців 90 тисяч і більше осіб) голови проводяться за мажоритарною системою абсолютної більшості.

Вартість соціологічного опитування на місцевих виборах

Витрати на проведення соціологічного опитування залежать від кількості питань в анкеті, кількості респондентів та географії виборчого округу на місцевих виборах.

Стандартна анкета для місцевого опитування містить від 15 до 30 питань, в окремих випадках може включати до 50 питань.

Вартість однієї анкети залежить від кількості питань, географії дослідження і термінів його проведення. Розцінки коливається від 50 до 120 гривень за анкету. Так, наприклад, дослідження в одному місті зі стандартною анкетою в 15 питань і вибіркою в 1000 респондентів обійдеться замовнику в 50-120 тисяч гривень.

Якщо запитань більше, і замовлення термінове, то ціна може збільшуватися в залежності від цих чинників.

Вартість однієї фокус-групи залежить від кількості респондентів і становить 10-20 тисяч гривень.

Ви можете замовити наші послуги в містах Київ, Вінниця, Кропивницький (Кіровоград), Полтава, Харків, Дніпро (Дніпропетровськ), Рівне, Херсон, Луцьк, Хмельницький, Житомир, Львів, Суми, Черкаси, Запоріжжя, Миколаїв, Тернопіль, Чернігів, Івано-Франківськ, Одеса, Ужгород, Чернівці, Краматорськ, Слов’янськ, Маріуполь, Сєвєродонецьк, Покровськ.

Замовити проведення соціологічного опитування в будь-якому населеному пункті України можна зв’язавшись з нами по телефону, або по e-mail.

+38 050 563 49 89

+38 097 656 66 75

E-mail: polls@cpd.com.ua