Окремим типом опитувань є дослідження щодо визнання прав на знаки для товарів і послуг, покликані захистити інтелектуальну власність (т.зв. «добре відомий знак», або “добре відома торговельна марка”).
Такі дослідження є необхідними для захисту бізнесу від недобросовісних конкурентів під час судових розглядів, зокрема у суперечках щодо захисту унікальних продуктів компанії.
Згідно розділу IV Регламенту Апеляційної палати Національного органу інтелектуальної власності про порядок визнання торговельної марки (торговельного знаку) добре відомою (-им) в Україні, можуть розглядатися декілька факторів. Зокрема, відомість торговельної марки в певному колі споживачів може підтверджуватися результатами опитування з питання доброї відомості торговельної марки в Україні, проведеного дослідницькою організацією, яка спеціалізується в галузі проведення соціологічних або маркетингових досліджень.
Дослідницька компанія “Центр прикладних досліджень” проводить опитування для визнання торговельної марки добре відомою в Україні відповідно до вимог наказу Міністерства економіки України №17768 від 23.11.2023 р. “Про затвердження Регламенту Апеляційної палати Національного органу інтелектуальної власності” і надає необхідні документи для подання заяви про визнання торговельної марки (торговельного знаку) добре відомою в Україні.
Вибірка опитування для визнання торгівельного знаку, або торговельної марки добре відомою
Опитуванням повинно бути охоплено принаймні шість населених пунктів різних географічних регіонів України з кількістю населення не менше ніж 200 тисяч осіб. Станом на 1 січня 2024 р. до таких міст належать: Київ, Харків, Одеса, Дніпро, Запоріжжя, Львів, Кривий Ріг, Миколаїв, Вінниця, Херсон, Полтава, Чернігів, Черкаси, Суми, Житомир, Хмельницький, Чернівці, Рівне, Кам’янське, Кропивницький, Івано-Франківськ, Кременчук, Тернопіль, Луцьк та Біла Церква.
Кількість опитуваних повинна відповідати цілям об’єктивності опитування, у зв’язку з чим їх максимальна кількість не обмежується, а мінімальна повинна бути не менше ніж 200 опитуваних у будь-яких двох населених пунктах і не менше ніж 70 – у кожному іншому населеному пункті.
Опитування стосовно доброї відомості торговельної марки повинно бути репрезентативним для населення всієї України та проводитися з урахуванням цільової аудиторії.
Таким чином, мінімальна кількість опитуваних респондентів для опитування з визнання торговельного знаку (торговельної марки) добре відомим (-ою), має складати не менше 680 респондентів.
Відповідно до вказаних вимог, на першому етапі відбираються міста з населенням не менше ніж 200 тисяч осіб. При цьому з метою забезпечення максимальної репрезентативності вибірки ці міста мають знаходитися в різних регіонах України.
На другому етапі побудови вибіркової сукупності у кожному з міст, включених до вибірки, виокремлюється від 5 до 20 точок опитування, які репрезентують територіальну специфіку відповідного міста та на яких існує можливість опитування респондентів, що належать до досліджуваної цільової аудиторії.
На останньому етапі побудови вибіркової сукупності відбувається відбір інтерв’юерами конкретних респондентів.
Замовити опитування, завдяки якому буде доведено, що Ваш торгівельний знак або торгівельна марка є добре відомими, можна звернувшись до нас за телефоном, або електронною поштою.